VEELGESTELDE VRAGEN


  • Veelgestelde vragen Solo moordzaken
  • 1. Kan een moordzaak met een iPad of smartphone volbracht worden?



    Tijdens het onderzoek kun je gebruikmaken van een iPad met wifi of 4G verbinding. Wij raden het af om alleen maar gebruik te maken van een smartphone aangezien het scherm hiervan te klein is om de volledige crime database goed in beeld te krijgen.

  • 2. Waar kan het onderzoek plaatsvinden?



    Het onderzoeken van een moordzaak vindt in principe bij jou thuis of op een door jou gekozen locatie plaats. Dit kan dus overal in Nederland én België. Voor het onderzoeken van een moordzaak dien je te beschikken over een computer of iPad met internetverbinding. Gedurende het onderzoek dien je in te loggen op onze online crime database. Om deze reden dien je te beschikken over een internetverbinding gedurende het onderzoek.

  • 3. Is er een rechercheur beschikbaar voor het beantwoorden van vragen?



    Gedurende het onderzoek heb je toegang tot een hulp-pagina. Hier kun je een lijst met tips vinden, mocht je ergens niet uitkomen. Tevens staat hieronder een lijst met de uiteindelijke oplosssingen van alle losse onderdelen van het onderzoek.

  • 4. Ik heb geen factuur via e-mail ontvangen, wat nu?



    De automatisch via e-mail verzonden orderbevestiging is tevens de factuur van jouw bestelling. De betaalgegevens staan onderin de verzonden e-mail. Controleer voor de zekerheid ook de spamfolder. Het komt helaas wel eens voor dat een internetprovider de automatisch verzonden bevestiging/factuur weigert. Neem in dit geval contact met ons op.

  • 5. Hoe lang duurt een moordonderzoek voor 1 t/m 4 personen?

    Hoe lang het onderzoek gemiddeld duurt, staat telkens bij de moordzaak aangegeven. Je hebt toegang tot de online crime database tot je de zaak hebt volbracht. Hoe lang je daadwerkelijk met het onderzoek bezig bent is afhankelijk van hoe snel jij de informatie leest, de aanwijzingen kunt vinden en de bewijsmaterialen kunt onderzoeken. Dit verschilt daarom van persoon tot persoon. Je krijg in eerste instantie voor één jaar toegang tot de online crime database of tot je de zaak hebt volbracht. Mocht je dit toch willen verlengen, kun je uiteraard contact met ons opnemen.

  • 6. Kan het moordonderzoek ook gezamenlijk worden volbracht?



    Dit kan zeker. Wanneer je op hetzelfde adres woont, kun je de toegang tot de crime database delen. Wanneer je het onderzoek met anderen op een andere locatie wenst te doen, adviseren wij ieder individueel de moordzaak te bestellen.

  • 7. Heb ik internet nodig?



    Aangezien je voor het onderzoeken van de moorden dient in te loggen op onze online crime databank, heb je inderdaad internet nodig gedurende het moordonderzoek.

  • 8. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?



    Na het plaatsen van een bestelling krijg je de mogelijkheid de bestelling via iDeal, Paypal of factuur te betalen. Wanneer je kiest voor iDeal, kun je direct via internetbankieren het bedrag betalen. De keuze Paypal verwijst je door naar de Paypal betaalpagina. Wanneer je kiest voor betalen via factuur ontvang je direct na het verwerken van jouw bestelling een bevestiging en factuur via e-mail. Wanneer de betaling is voldaan, heb je direct toegang tot de online crime database met hierin de digitale dossiers.

  • 9. Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?



    Wanneer je slechts toegang tot de digitale dossiers bestelt, heb je na het verwerken van de betaling, direct toegang tot de digitale dossiers. Bestellingen van de fysieke dossiers worden op werkdagen verwerkt en verzonden. Onze pakketten worden met track & trace verzonden naar Nederland en België. Wanneer de dossiers zijn verzonden, ontvang je hiervan een bevestiging via e-mail.

  • 10. Wat heb ik nodig voor een moordonderzoek?



    Voor een moordonderzoek dien je te beschikken over een computer of iPad met internetverbinding. Gedurende het onderzoek dien je in te loggen op onze online crime databank. Om deze reden dien je te beschikken over een internetverbinding.

  • 11. Worden er verzendkosten in rekening gebracht voor het fysieke dossier?



    Voor het versturen van het fysieke dossier wordt binnen Nederland geen verzendkosten in rekening gebracht. Voor het verzenden naar België, worden de PostNL verzendkosten van €8,65 in rekening gebracht.

  • 12. Kan ik alleen het fysieke dossier bestellen, zonder toegang tot de crime database?



    Nee, dit is niet mogelijk. Voor het oplossen van de moordzaak heb je toegang tot de crime database nodig.

  • 13. Mag ik de dossiers houden?



    Je kunt de dossiers voor een moordzaak voor 1 t/m 4 personen inderdaad houden. Deze hoeven niet geretourneerd te worden.

  • 14. Is dit vergelijkbaar met andere aanbieders voor het oplossen van een moordzaak?

    Wij hebben nog geen andere aanbieder ontdekt die een vergelijkbaar moordonderzoek aanbiedt. Er zijn wel andere aanbieders van moordzaken. Deze zijn uiteraard ook erg leuk om te doen. Onze moordzaken zijn echter volledig gebaseerd op de werkelijkheid. Wanneer je een nieuw misdrijf of incident ontdekt, is hiervan waarschijnlijk ook een dossier via de crime database op te zoeken of op te vragen. Wanneer je een persoon ontdekt, kun je het profiel van deze persoon opvragen, wanneer je beschikt over de naam, geboortedatum en woonplaats van deze persoon. Wanneer je de naam van een bedrijf ontdekt, heeft het bedrijf ook een website.

  • 15. Wat ontvang ik met het fysieke dossier?

    Wanneer je naast de toegang tot het digitale dossier, ook het fysieke dossier hebt besteld, ontvang je het dossier via post thuis. In het dossier zitten de proces-verbalen, verhoren, bewijsmaterialen en informatie. De foto's uit de dossiers zitten niet in het fysieke dossier, deze kun je op de website in de online crime database bekijken. Hierdoor is het ook eenvoudig om op de foto's in te zoomen en details te bekijken.

Nationaal Burger Recherche Dienst

Onopgeloste zaken worden door de politie aan de NBRD overhandigd.
Wanneer er nieuwe informatie aan het licht komt, krijgen burgers de kans het dossier in te zien en zo hopelijk de zaak alsnog op te lossen.


NBRD

Postbus 15734, 1001 NE Amsterdam

+31 (0)88 408 0888

info@nbrd.nl

Ma-Vr: 09.00 - 17.00 uur


Neem contact op